4-6 Yaş

  • Asımın Nesli Vakfı
  • Faaliyetler
  • comments
  • Ekim 15, 2025

Ku'ran Kursu

4-6 Yaş

PROGRAMIN AMACI

 

Türk Milli Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkelerine uygun olarak çocukların;
1. İslam dininin değerlerini insan hayatına anlam kazandıran unsurlardan biri olarak fark etmelerini,
2. Kazanacakları değerleri günlük hayatta kullanmalarını,
3. İslam’ın temel kaynağı olan Kur’an-ı Kerim’i ses ve şekil olarak tanımalarını,
4. Allah’ı sevgi temelinde tanımalarını ve yaratılıştaki düzeni fark etmelerini,
5. Peygamber Efendimizin kişiliğini ve ahlakını tanımalarını, sevmelerini ve model almalarını,
6. Sağlıklı bir din ve ahlak gelişimi göstermelerini,
7. Dini kavramlar, dini davranışlar ve değerler ile ilgili olumlu deneyimler yaşamalarını,
8. Bilişsel, sosyal-duygusal, motor, dil ve öz bakım gelişim alanlarını çeşitli etkinliklerle destekleyecek nitelikte öğrenim görmelerini, Sağlayacak uygun bir ortam sunmayı amaçlamaktadır.

 

 
PROGRAMIN TEMEL YAKLAŞIMI
 
Program geliştirilirken; Eğitim Bilimleri ve program geliştirme alanındaki yeni yaklaşım ve ilkeler ile İlahiyat Bilimlerinin verileri doğrultusunda temel yaklaşımın belirlenmesi esas alınmıştır. Bu bağlamda; 1. Çocukların bilişsel, sosyo-duygusal, dil, motor ve öz bakım becerileri yönünden gelişimlerini dikkate alan; öğrenen merkezli yöntem ve teknikleri kullanmayı öngören; bireysel farklılıkları göz önünde bulunduran, işlevsel, esnek ve çerçeve öğretim programı anlayışı benimsenmiştir.
2. Esnek öğretim programı anlayışı gereğince; öğreticiler, öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda neyi, ne kadar işleyeceklerine karar vererek, ders konularının sınırlarını ve sıralamalarını kendileri belirleyebileceklerdir.
 
 
PROGRAMIN GENEL YAPISI
 
1. Programın uygulanmasında programa ait dersler ve krediler tablosu esas alınır.
2. Program, Başkanlıkça her yıl belirlenen eğitim-öğretim takvimi doğrultusunda yürütülür.
3. Programa ait dersler ve krediler tablosu yarım ve tam gün eğitimler için farklı alternatiflerde hazırlanmıştır.
4. Tüm alternatiflerde programın ilk iki haftasında kursa uyum sürecine yer verilmiştir.
5. Programın haftalık 25 saat olarak uygulanması halinde; ders programı haftada 5 gün ve günde 5 saat olacak şekilde, haftalık 30 saat olarak uygulanması halinde ise; ders programı haftada 5 gün ve günde 6 saat olacak şekilde planlanır.
6. Haftalık 25 saat olarak uygulanacak alternatif seçeneğinin ikili eğitimlerin yapılacağı kurslarda/sınıflarda uygulanması önerilir.
7. Programın haftalık 60 saat uygulanması halinde; ders programı haftada 5 gün ve günde 12 saat olacak şekilde planlanır.
8. Haftalık 60 saatlik program iki öğretici tarafından uygulanır ve toplam kredi öğreticiler arasında eşit olarak paylaştırılır.
9. Öğretim sürecinin tüm aşamalarında programın genel amaç ve kazanımları göz önünde bulundurulur.
10.Öğrenci velileri programın genel amaçları, hedef ve kazanımları hakkında mutlaka bilgilendirilir.
11.Öğreticiler, öğrencilerin bilgi düzeylerini, ilgi ve ihtiyaçlarını dikkate alarak konuların sınırlarını ve sıralamasını kendileri belirleyebilir.
12.Program kapsamında kaynak olarak Başkanlığımız ve Türkiye Diyanet Vakfı tarafından 4- 6 yaş grubu Kur’an kurslarına yönelik hazırlanan materyaller esas alınır. İhtiyaç olması halinde MEB tarafından okul öncesi için hazırlanan etkinlik ve materyallerden de yararlanılır.
13.Öğreticiler ekte örnek olarak verilen haftalık planı uygulayabilecekleri gibi, haftalık planlarını kendileri de hazırlayabilir.
14.Öğretici, programın ekinde Aile Eğitimi Talep Formu’nu her bir veliye doldurtur ve Kurs Yöneticisi/Müftülüğü ile iletişime geçerek talep edilen konularda alan uzmanlarınca aile eğitim semineri yapılmasını sağlar.
15.Öğretici, programın ekinde yer alan Değerlendirme Formu’nu her bir öğrenci için eğitimöğretim yılı sonunda doldurur.
 
 
PROGRAMIN UYGULANMASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
 
1. Program amacının; Kur’an-ı Kerim ve dini bilgiler öğretmekten önce; milli ve manevi değerler hakkında çocuklarda olumlu bir duygu oluşturmak, çocuklara kendilerini tanıma ve ifade etme becerisi kazandırmak ve Kur’an kursunda olumlu yaşantılar biriktirmelerini sağlamak olduğu göz önünde bulundurulmalıdır.
2. Öğretici eğitim boyunca çocuğun var olan yeteneklerini geliştirmesine ve yeni beceriler edinmesine destek olmak için sonuçtan ziyade sürece önem vermeli, çocuğun çabalarına odaklanmalı, bu çabaları takdir etmeli, çocuğa iyi bir model olmalı ve yeni öğrenme fırsatları oluşturmalıdır.
3. Öğretim süreci çocukların ihtiyaçlarına ve bireysel farklılıklarına uygun etkinliklerle yürütülmelidir.
4. Programdaki öğrenme alanlarında bulunan alt başlıkların her birine değinilmelidir. Ancak tüm kazanımlar işlenmeyebilir. Kazanımlar seçilirken çocukların yaşları ve hazırbulunuşlukları göz önünde bulundurulmalıdır.
5. Etkinlikler düzenlenirken çocukların ilgi ve ihtiyaçlarının yanı sıra çevrenin ve kursun imkânları da göz önünde bulundurulmalıdır.
6. Çocuklar sınıfa geldiğinde güler yüzle karşılanmalıdır.
7. Her çocuk kursa başladığında gözlemlenmeli ve hazırbulunuşluk seviyesi ile ön bilgisi değerlendirilmelidir.
8. Öğretim sürecinde çocukların öz saygı, öz güven ve öz denetimlerinin destekleneceği ortam sağlanmalıdır.
9. Öğretim sürecinde çocukların aktif katılabileceği etkinliklerden ve yapılandırılmış oyunlardan yararlanılarak çocuklara enerjilerini sağlıklı alanlara yönlendirme fırsatı verilmelidir. Bunun yanında çocuklara yapılandırılmamış oyunlar oynayabilecekleri serbest oyun zamanları da tanınmalıdır.
10. Çocuklarla iletişimde, hoşgörülü, çocuğa önemsendiğini hissettiren bir tutum sergilenmelidir.
11. Çocuğa kendini ve duygularını rahatça ifade edebileceği bir ortam sağlanmalıdır.
12. Çocukların bağımsız davranışlar geliştirmesi desteklenmeli, yardıma gereksinim duyduklarında yetişkin desteği ve rehberliği sağlanmalıdır.
13. Çocukların hayal güçleri, keşfedici ve eleştirel düşünme becerileri geliştirilmelidir.
14. Kur’an öğretiminde çocukların harf ve kelimeleri doğru telaffuz etmelerine özen gösterilmeli, ancak mahreç üzerinde çocuklara bıkkınlık verecek şekilde ısrar edilmemelidir.
15. Peygamberimizle ilgili konular işlenirken, onun örnek kişiliğini anlatan çok sayıda örnek ve kesite çocukların kolay anlayabileceği bir anlatımla yer verilmelidir.
16. Öğretim sürecinde çocukların yaparak-yaşayarak öğrenmelerini sağlayacak yöntem ve teknikler kullanılmalıdır.
17. Kursta öğrenilen bilgi ve davranışların pekiştirilmesi, kalıcılığının sağlanması için aile eğitimi ve aile katılımı çalışmalarına yer verilmelidir.
18. Öğretici, etkinlikleri uygulamadan önce gerekli materyal ve ortamla ilgili hazırlıkları yapmalı ve derse hazırlıklı girmeye özen göstermelidir.

Share this post:
Görsel Galeri
  • 4-6 Yaş
    4-6 Yaş
    4-6 Yaş
    4-6 Yaş
    4-6 Yaş
    4-6 Yaş
    4-6 Yaş
Video Galeri